:: Syukran Kathir! ^^ ::

Sunday, July 24, 2011

+ hujung minggu yang 'advance' gorgeous ! +

assalamualaikum..
hujung minggu ni banyak sangat program yang dianjurkan oleh pihak KUIS. macam2 dan pelajar kuis pun ramailah yang take part sebab program dia pun best2. hari jumaat lepas, teringat balik. pagi qiam, lepastu ade forum dan malamnya ada program motivasi.

bermula 10.15am - 12pm telah diadakan forum kepimpinan wanita dari perspektif Islam. ahli panel dan moderator yang dijemput bukan calang2 orangnya.
moderator : puan wardina safiyyah
panel 1: prof madya dr mohd asri zainul abidin

panel 2 : dr muhaya mohamad
dan dirasmikan oleh datuk seri sharizat abdul jalil. pengisiannya memang best. then time wardina berjalan naik atas pentas ramai taram ( tengok telek? ) kasut dia je. haha. her appearance that time was very2 simple but very2 nice. maybe sebab dia dah sedia cantik. jadi, apa2 yang dipakai olehnya akan nampak cantik jugak. tak begitu? :P


sebelum majlis bermula, kami yang hadir hari tu diberikan sehelai t-shirt, badge bertulis " forum kepimpinan wanita dari perspektif islam', pen dan buletin. akhir majlis pula kami diberikan makanan tengahari. * ayat macam skema kan? errr.... perasmian kan datuk sharizat, time tu rasa macam menghadiri majlis politik pulak . dalam hati cakap, bila la nak habis. nak dengar forum. masa dah main suntuk. satgi dapat dengar sikit je memandangkan haritu hari jumaat kan..* opss, jangan sue sy.huk3..

: datuk sharizat baru sampai. semua pakat nak salam dengan beliau. beliau yang berpakaian ungu. anyway datuk, jangan lupa bagi peruntukan seperti yang datuk janjikan ok? ^^ :

: nurul iffah, bersinar bercahaya mukanya. sememangnya dia seorang yang bergeliga otaknya lagi cun melecun. opss, not available. hehe. * iffah, belanja aku lekaih.keh3. :

: ikon? shhh, beliau tidak suka digelar ikon. very beautiful isn't she? :

: lekas rasmi lekas. beliau datang sekejap je hanya untuk merasmikan majlis dan beliau pulang sejurus selepas itu sebab katanya ada mesyuarat dengan PM . terima kasih kerana sudi datang ye datuk :

next event pada malam harinya :

ceramah motivasi.
feedback sy bila kena mai ceramah ni agak ermmmm, mungkin ok2 kot. yela, nama pun 'ceramah' kan. haha. sebaik saja penceramah menjejakkan kaki atas pentas dan memulakan 'percakapannya', zupppp! memang terpegun sangat! tabik spring lah!

sebelah kiri ni adalah beliau. raja shamri. seorang yang dilahirkan tidak sempurna. kurang sempurna pada kaki kanannya dan jari di tangan kanannya. setiap apa yang berlaku ada hikmahnya. setiap yang berlaku ada sebabnya yang terjadi. setiap orang ynag hadir dan muncul dalam hidup kita ni bersebab. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya.

b
anyak sangat2 input yang sy dapat daripada beliau. sangat2 banyak ok. amat kagum dengannya. beliau dilahirkan dalam keluarga yang miskin. ayahnya hanya menoreh getah. kehidupan di sekolahnya beliau dahulu berjalan dengan berdengkot * macamni ke eja? alaa, yang macam lompat sebelah kaki tu. banyak kisah hidup beliau. mood yang diwujudkan beliau amatlah berkesan. menusuk jiwa dan raga! serius!

antara yang sy nak kongsikan di sini, tanda orang berjaya:

- yang pertama sy tak ingat. kedua ialah berjalan cepat

- makan kurang * hazirah, bila lagi? erk?
- tak suka mengadu domba
- tak mudah sensitif dengan kata2 orang. sebab sememangnya itu adalah lumrah orang mengata orang kan..

- senang pohon maaf dan memaafkan orang.


antara 2 kisah yang begitu mencuit hati sy..

mak dia berpesan, kalau balik sekolah, mak dia nak tengok baju sekolah tetap kemas. baju masuk elok dalam seluar. mustahil bagi dia sebab dia jalan pun macam mana kan. of course terkeluar2. ketika ni dia berada di darjah satu. ok, bila nak pulang, ayah dia ambil di sekolah. dia naik lah jadi pembonceng di belakang. sebelah tangan pegang ayah, sebelah lagi sibuk memasukkan baju dalam seluar. sebab kalau tak kemas nanti tak boleh makan nasi ( dia tak makan nasi satu hari kat sekolah sebab ada kawan langgar dia dan makan semua jatuh. duit tak ada. jadi terpaksa berlapar * sila menangis. sedih kan? :( punya khusyuk sangat membetulkan baju, tup tup tup, tangan dia lagi sebelah terlepas dan dia pun jatuh ke belakang. ayah dia balik dengan selamatnya sampai ke rumah tanpa menyedari anaknya telah jatuh dari boncengan. memang berderai ketawa satu PKK ( pusat konvensyen kuis, tempat ceramah diadakan )


dan seterusnya, tengah membonceng dengan ayahnya jugak. kaki palsunya letak di hadapan tempat raga motor. pakai seluar panjang. jadi bahagian yang sepatutnya diletakkan kaki palsu tu berbuai laju lah kan. lepastu apa2 kenderaan yang lalu sebelah mereka akan jadi slow. bila lalu je sebelah mereka. faham tak? berderailah lagi ketawa satu pkk.


gaya ceramhnya memang menusuk hati, tak perlukan lagu sedih mengiringinya. cukup sekadar kata2 yang keluar da
ripada mulutnya. serius ramai yang menangis. tapi tak sempat nak teresak dia buat kelakar lagi. * sy lah tu. haha. baru nak feeling tergelak pulak. geram jugak. sy respest sama 'abang shamri' terima kasih banyak kerana sudi datang ke kuis. nak cerita semua macam tak cukup satu entry lah kan. apa kata, kalau kita hadiri talknya kalau ada kesempatan. confirm tak rugi! jum lawat blog beliau! at abangraja.blogspot.com ^^ hayya2!

ok,lah. got to go now. ^^

_ E N D _

3 comments:

  1. bestnya!nak jd student kuis blk bleh?

    ReplyDelete
  2. waaa...bestnya....aku yg bca ni pun dh gelak2..ha3...
    sayang x pat pi...i de prob wanita skeyt....haha

    ReplyDelete
  3. syera : haha. mai mlawat jek pon jadi syera.dok kuis manyak duit kuaq.hehe
    dety: haha. tu la. mmg kelakar sangat tapi sdey sangat jugak.huk3. hehe. i paham u sakit ape. sabo lah ye.^^

    ReplyDelete