:: Syukran Kathir! ^^ ::

Sunday, May 29, 2011

+ hari belia yang........ +

assalamualaikum..

seperti yang korang semua tahu, semalam di putrajaya ada himpunan sejuta belia kan? well, im the one of the person that also participate in it. participate ke? haha. cuci mata jek tengok2 sekeliling sambil bergambar bersama sahabat2.

semalam seramai 15 orang pelajar kuis yang juga ahli sekretariat rukun negara berjalan2 melancong ke PICC a.k.a putrajaya international convention centre. landskap kat sana cantik jiddan! subhanallah! kenderaan sudah semestinya lah bas kuis takkanlah van kot kan? kalah tin sardin kalau macam tu. *ergh! takdapat bayang! sebelum masuk dewan pekena nasi lemak yang dah disediakan. bashta!

usai santap menyantap, masuk dewan menanti kedatangan yb . tunggu2,yb pun datang dan majlis bermula. isu rukun negara dibincangkan. sy mengantuk. sememangnya banyak input yang kami dapat dari perbincangan itu. especially isu semasa berdasarkan soalan2 yang dilontarkan oleh beberapa para hadirin. some of them asked a bit complicated question. but still i can understand what they're trying to ask. * paham2 je la dop :P

: suasana di dalam dewan sebelum kedatangan YB. YB yang berkenaan ialah tan sri dr koh tsu koon. 'comel' dengan 't'. haha. tak faham? tak boleh beritahu. nanti kena sue pulak. nope2. =) HAHAHA * terok! :

: this was really2 amazing! honey dew sagu. ni antara hidangan yang sy jamah usai majlis. sedap sangat2. ramai yang tambah . pekerja kat situ cakap h.dew ni dicampur jugak dengan eskrem sekali. patutlah rasa macam ada eskrem2 sikit. lepastu cair dalam mulut. tekstur dia betul2 lembut! yummy! :

: wuuu, banyak kan? lauk yang disediakan memang banyak. sebab nak memanfaatkan makan free di PICC, sy ambik jek semua yang dah dihidangkan kecuali rebung masak lemak. ops, not my choice. ^^ hidangan yang ingin diketengahkan dalam jamuan ini mungkin ialah konsep makanan kampung . just from my view ^^ namun tak dapat dinafikan memang thumbs up! :

: eh2, macam kenal ? macam PM kita kan? ye2, dialah tu. masa ni kitorang dah sampai kat tempat booth2 tu. memang banyak sungguh2 booth dan gerai yang telah didirikan. sy dan sahabat2 tengah jalan2 kat jalan la kan. tetiba ada motor polis suruh kitorang ke tepi. rupanya PM nak lalu. jadi kitorang pun ke tepi dan dapat lah melihat PM dengan dekat. :

: antara BFF sy yang pegi ^^ :

banyak sangat pameran yang ada kat situ. konsert pun ada. orang ramai tak? ish, sudah semestinya. orang melayu kita memang suka event2 macamni. dan hari tu sy ada dating dengan some one. dating lah sangat. keh3. tak delah. mau ketemu with my youngest sis, iyah. nak bagi duit. dah lah tak dapat nak contact. ikut suka hati jek line nak bagi kitorang boleh call atau tak. dalam ribuan orang ramai tu sememangnya untuk kami jumpa amatlah tipis. sampai nangis2 adik sy tu . panduan untuk kami berjumpa ialah belon2 pelbagai warna di langit yang biru. sampai dah fed up sy ingat tak dapat jumpa adik comel sy tu. alhamdulillah Allah izinkan. ^^

time kitorang tengah jalan2 , sampaila satu pentas ni. jeritan kuat sungguh. macam histeria pun ada jugak. dengar lagi lagu sorry2 nyanyian suju. terfikir suju ke yang datang buat persembahan. kalih2 hanya lah tayangan video sahaja yang ditonton oleh ramai penonton. peminat fanatik mungkin yang jerit2 macam nak terkeluar tekak tu kot kan? maaflah, sy bukan peminat suju ^^ . rupa2nya inilah suasana sebenar kalau konsert diadakan. dan artis yang datang adalah artis korea. alaa, rasa sememangnya kebanyakan konsert memang macam tu. nama pun KONSERT kan? ^^

dan paling dan paling lah tak boleh lupa. ketika kami dalam perjalanan mencari bas kuis yang 'hilang' , terserempak lah pulak dengan group max 24:7. korang mesti kenal sangat dengan group ni kan? ala, kontrobesi kpop malaysia tuh. masa terserempak tu mereka2 tengah prepare nak perform. geli2 pun tengok jugak. aish. dan sememangnya dislike besar sy untuk mereka. dan masih ada penonton yang mungkin peminat fanatik mereka. teriakan histeria kedengaran bingit di telinga sy. astaghfirullah. sabokan aje~

event2 sebegini sememangnya tak dapat lari dari terserempak dengan artis2 malaysia. ish, memang banyak sungguhlah booth2 dan jualan2 yang ada! macam2 ada. dari pukul 1 lebih sampai pukul 4. 'sekejap' kan? memanglah kaki ni. fuh, rasa macam kaki ni nak tercabut pun ada. letih teramat. semua nak balik tapi jalan2 stop. jalan2 stop bila nampak benda yang best. ergh! geram pun ada. sampai bila nak sampai bas kalau asyik stop je kan. haha. layan je. bukan selalu nak dapat experience macam ni. HAHA~ terserempak jugak dengan budak lelaki kecil yang lost! memang 'macam2' ye ada.

apa2pun. memang best dapat spent time with my friends. ukhuwah fillah abadan abada ~ :)

p/s : malam tu memang tak ingat apa dah. terlelap awal menahan pening sebab ngantuk sangat. haha.

_ E N D _

1 comment: