:: Syukran Kathir! ^^ ::

Monday, March 28, 2011

+ MUS +

assalamualaikum..






gambar- gambar di atas diambil ketika kami berada di Amanpura Sungai Petani Inn..ada MUS a.k.a moving up seminar...biasalah, orang AMWAY..^^

banyak input yang kami dapat..makan memang meletop..paling tak boleh lupa masa nak lunch hari sabtu..program tak start lagi..jadi untuk mengisi kekosongan perut yang tak berapa nak kosong ni, kami pun pergilah ke cafe hotel tersebut mambawa bekalan RM50 pemberian abah..seorang perempuan datang membawa menu..saya yang sememangnya sebelum ni pernah pesan-memesan di situ mula lah memesan dengan penuh karisma..haha..waitress menunggu di sebelah untuk mengambil pesanan kami..saya tengok harga makanan ..tak puas hati! tengok harga minuman pula..tak puas hati jugak! dush3! namun, kerana kasihan akan waitress di sebelah itu kami tetap memesan jugak..seperti anak orang kaya lagaknya! haha..setelah waitress tu pergi, kami 'bising' sebentar..dek harga yang murah sangat2..satu pinggan paling murah RM 8.90..gila mahal tak? sebelum ni Rm 6 lebih je..air minuman pula, paling murah rm 6..lagi gila kan? menyesal jugak tapi macam mana kan? dah pesan..nak beli kat luar tapi abah mama busy menguruskan event yang akan berlangsung dalam pukul 2.30pm..jadi, isi sahajalah..boleh bayangkan tak, korang bagitau nak ni nak tu kat pelayan dengan tenang berkarisma semua cukup..sesudah waitress tu pegi, chaos berlaku kerana terlalu terkejut dengan harga yang 'murah'..hipokrit kan? hahaha..

guest speaker semuanya bertenaga yang amat..memang hebat2..

kami 3 beradik antara yang menjadi perhatian kerana lebih besar daripada mama..haha..paling tak boleh lupa juga, MC iaitu Pak cik Izham..ketika sedang menunggu green light untuk speaker seterusnya, dia boleh pulak berceloteh pasal kami bertiga..katanya Abg Din dan Kak Pah ( parents kami ) antara yang bawa anak ramai mai MUS ni..3 anak dara semuanya..saya yang tengah kusyuk tu agak tersentak pabila dia menyentuh tentang itu..dalam hati, janganlah sampai dia suruh angkat tangan ke atau bangun perkenal diri ..kalau jadi macamtu, saya pasti PENGSAN..haha..kus, semangat! dalam dewan tu bukan sikit yang mai ok..280 lebih orang yang ada..bukan sikit kan? dia sempat menyelitkan tentang adik saya yang mendapat keputusan cemerlang dalam SPM nya..dia bagitau kitorang study mana siap..dalam hati saya ketika itu , hanya Allah yang tahu..macam nak promote pulak lah..tapi apa salahnya, mana la tahu ada orang masuk meminang lepas tu kan? fikirang tak betul saya yang mengatakan begini..MEREPEK + PERASAN~ kih3..

peningkatan banyak juga berlaku..12%, 15%, 18%, 21% a.k.a silver producer, gold producer, DD dan Ruby..peningkatan ini diraikan dengan acara memotong kek di atas pentas..kebanyakan antara mereka ni mengandung..alhamdulillah, rezeki Allah nak bagi..^^ jadi lepasni kalau nak meningkat kena mengandung lah..saya? memang nak tapi tak ada suami lagi..* gatai merla ! * haha..

antara adegan yang agak kelakar ialah ketika Emerald Direct Pakcik Jalil berucap kat atas pentas..memang sangat bertenaga! dan Allah kurniakan kepadanya rezeki yang berlipat kali ganda dalam pekerjaannya namun dia tetap melakukan bisnes ini..untuk siapa? untuk menolong orang lain dan anak-anaknya yang disayangi..adala satu part pakcik jalil sentuh..pasal barangan..sesi itu amatlah kelakar sehingga ada satu bunyi ketawa yang amat galak yang amat sukar dikawal yang saya dengar di belakang dewan..rupa2nya azean irdawaty..kesian dia..* sambil teringat balik abah cerita pasal dia sambil ketawa2..kelakar sangat2..

nak celoteh panjang lagi..tapi nampknya masa terhad and not available for me to write more..huk3..tetiba nak singgah kampung halaman di sg bakau malam ni..lama jugak tak jumpa tok dan tokwan..apa khabar ye mereka di sana? rindu pula rasanya..^^ takpe2, malam ni i gonna meet them!~ rabbuna yusahhil dalam perjalanan kami satgi..amin~

: kedudukan dalam dewan yang kami hadiri seminar baru2 ni..amat sejuk ye tuan2 dan puan2 :

_ E N D _





No comments:

Post a Comment