:: Syukran Kathir! ^^ ::

Monday, March 21, 2011

+ lain +

assalamualaikum..

wah,wah..apa yang korang perasan bila tengok cili sebelah kiri ni? merah? ada pisau? ada tangkai hijau ? ada atas cutting board? haha..ya,ya..semuanya betul! 10 markah!

tapi apa yang nampak lainnya? perasan tak? perasan kan? kan, kan? haa, panjang kan saiz cili tu? * sepertinya katak baru keluar bawah tempurung..keh3..

gambar ni diambil kerana keterujaan saya melihat cili yang agak extra panjangnya..almaklumlah selalu cili beli biasa2 je..ni lain pulak..saya pegi pasar nak beli bahan untuk masak ..jadi nak beli cili jumpalah cili2 ini..begitulah jalan ceritanya bagaimana saya boleh terserempak dengan cili2 yang merah cantik extra long ni..subhanallah~ ^^


ok, next...

tiap kali balik penang untuk cuti sem..perkara yang akan terdetik dalam hati and kepala saya ni,

" eh, aku kat mana ni sebenarnya? kenapa macam lain je? mana kedai cina sebelah jalan ni? kedai yang banyak2 berderet tu pun dah takde..ke manakah mereka pergi? " * sambil garu2 kepala yang tak gatal

::PEMBANGUNAN ::

perkataan yang sesuai untuk diklasifikasikan dalam situasi ini..mungkinkah? ya untuk jawapan saya..tiap kali saya balik dari selangor pasti ada sesuatu yang baru..sampai tak kenal saya..seperti berada di tempat baru..

dulu2 dikelilingi hutan..kera banyak..suka main kejar2 dengan saya kecik2 dulu..orang gila jalan-jalan cuci mata pun ada..balik ngaji dari surau lalu tepi semak..macam2 bunyi ada..bila dengar je bunyi pelik2, maka berlakulah marathon di situ..tapi, itu semua DAHULU..
Justify Full
sekarang dah lain..era pembangunan makin pesat berlaku..bila pembangunan makin pesat maka banyaklah perkara yang tidak diingini berlaku..saya gentar..saya takut..Allah itu Maha Berkuasa..Allah itu Maha Adil..tetap dan kuatkanlah iman kami ya Rabbi~

p/s : mata pinar2..pening2..have to stop..before that, saya nak spek baru.........cepat peninglah..i think i really need a new spectacle......do you hear me?


_ E N D _

No comments:

Post a Comment