:: Syukran Kathir! ^^ ::

Friday, December 30, 2011

+ awak, maafkan saya +

assalamualaikum....

entry luahan hati dari hamba yang hina dina ini~

Awak....
Jodoh itu rahsia Allah..
Sehebat mana awak merancang.
Sejauh mana awak menunggu,
Sekeras mana awak bersabar,
Sejujur mana awak menerima saya,
Jika Allah tidak menulis jodoh kita bersama, kita tetap tidak akan bersama.
Saya harap awak faham...maafkan saya 'insan'~

istikharah setelah kesekian kalinya. itulah jawapan terbaik yang mampu saya berikan,awak. biarlah flownya mengikut wasilah yang betul. saya insan lemah. masih dalam penghijrahan.

" tiada pengadilan yang lebih adil melainkan pengadilan dari Allah. bermakna apa pun masalah yang kita ada. kita adukan kepada Allah. biarkan Dia yang adili. bila kita ada apa2 yang gusar, apa2 yang kita tak tahu bakal berlaku, semuanya kita serahkan kat Dia. sebab kita tahu yang Allah tahu semua rahsia Luh-Mahfuz. biar kita serahkan semuanya kepada Allah. "

salah seorang sahabat saya berkata begini kepada saya malam tadi. syukran kathir sahabat. kehadiranmu banyak mambantuku untuk mencari redha Ilahi. kamu banyak menyedarkanku akan banyak perkara.

Kamu datang meleraikan kekusutan saya. kamu datang membuatkan saya lebih2 lagi rasa dekat dengan Khaliq. kamu datang memberikan saya jawapan yang pasti. terima kasih sahabat! saya sayang kamu kerana Allah. syukran lillah. hanya Allah yang mampu membalas jasa kamu sahabat. semoga Allah kekalkan kita dalam ukhuwah ini. * sebak

: redha Allah itu penting. :

: untukmu .. wahai wanita solehah, jangan risau akan jodohmu kerana muslimin yang bijaksana itu, takkan terpaut pada wanita hanya pada kecantikan / lirikan senyuman, pada bicara manaja yang menggoda / pada pujuk rayu seorang wanita yang meruntuhkan imannya. sesungguhnya lelaki itu adalah pemimpin kepada wanita. andai belum sampai jodohmu, anggaplah bahawa Adam yang kau nantikan itu sedang membina sahsiah kepimpinanya bagi memimpin dirimu. kerana pada wanita itu pasti ada kekurangannya & Adam yang benar2 layak pasti akan hadir untuk melengkapkanmu : * one of my BFF, dety told me. :,)

: melalui wasilah yang betul via my 'wali'. i'll accept u my zauj to be. lillah. :

my zauj to be, will you?

p/s : baru2 ni ada 'scene' menarik jadi dalam rumah ni. nabilah, munir and abah tengah kemas bilik bawah. then ada bekas banyak tak guna. jadi nak buanglah. tapi abah tak bagi buang. nanti nak guna. adik2 pun tak fahamlah. nak guna untuk apa kan. abah cakap nanti nak guna untuk kenduri rumah kita. lagi2la adik2 tak faham. kenduri mana pulak ni kan. lastly abah said, "KENDURI KAKAK NAK TUNANG". *blushing sangat2. ya Allah, abah2. setakat ni tak ada orang mai merisik lagi pun, tunang lagi lah. haha. entahlah. serah kat Allah je k soal2 ni. abah tolong doakan eh. yang paling penting abah doakan kakak untuk pengajian kakak yang masih berbaki 2 tahun ni. sayang abah!

_ E N D _


6 comments:

  1. lastly abah said, "KENDURI KAKAK NAK TUNANG". hehhe.. pasti abah kmu dah ad plihan.. n psti dah ad org mrisik kmu mlalui abah kmu... hehehe... tahniah.. =)

    ReplyDelete
  2. ish, takkanlah. sy tak rasa begitu. papepun, Allah lebih mengetahui ape yg terbaik utk diri kita. wallahu'alam~

    ReplyDelete
  3. weeeww~hazirah. . .jgn xpggl ea kenduri nt~hehe. . .

    ReplyDelete
  4. salam,

    suke quote from bff hazirah..
    mau copy paste ye.. ^^

    -k.mira

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. kak kuntum !~ huhu,, nt nk kawen jgn lupe jemput tw .. kih3 ~~!

    ReplyDelete