:: Syukran Kathir! ^^ ::

Friday, December 9, 2011

+ tanggungjawab baru, tugas baru +

assalamualaikum..

alhamdulillah, Allah masih memberi nikmat untuk sy bernafas di bumi Allah ini. syukran lillah! ^^

kepala berdenyut2 menandakan sakit kepala menyerang. macam mana tak pening. mengantuk tapi tahan. sudah semestinya sy akan sakit kepala. pagi tadi kelas 6.30 AM dah lepas. 'sambutan' yang agak menggalakkan. ingatkan kelas awal2 pagi ramai je yang tak mai. rupa2nya lagi meriah!haha. kepala sememangnya rasa berat dan memang agak mengantuk. tapi mengantuknya tu lain kalau dengan mengantuk di petang hari. kalau pagi kepala je berat tapi mata rasa segar. tambah ustaz 'full sense of humour' pulak pagi2 tu plus student2 turut 'menyambut' gurauan2 ustaz. memang kelas usul fiqh pagi tadi amat happening!.

lepas kelas pegi urus pasal usrah dengan umi sekejap. sy dapat 'tanggungjawab baru' untuk sem ni. tanggungjawab yang agak berat bagi sy. menitis airmata ni tatkala mendapat tahu. berat memang berat tapi sy tetap rasa terpanggil untuk grab that very2 great oppurtunity. ye, Islam tak perlukan sy tapi sy perlukan Islam. sy ambil peluang ni untuk membetulkan diri untuk berhijrah ke arah yang lebih baik dan berkongsi kasih sayang dan ilmu dengan sahabat2 baru yang hebat2 ilmu agamanya, insyaAllah. setiap apa yang terjadi, pasti ada hikmah di sebaliknya. ye, sy tahu Allah nak tunjukkan sy sesuatu. sy harus manfaatkan. semalam meeting di dewan senat. rasa kerdil je diri ni ketika berada dalam kalangan mereka2 yang hebat. namun, ikatan ukhuwah yang mereka tunjukkan membuatkan sy rasa 'rapat' sangat dengan mereka2 walaupun kebanyakannya sy baru kenal dan jumpa buat pertama kali. subhanallah. semoga Allah kekalkan kami di jalanNya. amin ya Rabb~


sy ditugaskan untuk menjaga usrah sem 1 degree. 6 naqibah = 6 kumpulan. alhamdulillah, perjumpaan tadi berjalan dengan lancar. macam2 perasaan ada sebelum tu tapi bila dah start rasa seronok pulak. sampai sakit2 tekak cakap banyak. hehe. tadi, penerangan tentang perjalanan usrah di kuis dan apa2 yang patut dah diberikan. semuanya memberikan kerjasama yang amat bertenaga! ^^ Allah permudahkan~

ouh, mata semakin berpinar2 liplap liplap dah. * hiperbola! harus berhenti takat sini. tetiba teringat petang tadi one of my bestfriend hantar message. katanya dia teringatkan sy tetiba dan berdoa semoga sy sentiasa berada di bawah lembayungNya. * terharu sangat. semoga Allah kekalkan ikatan ini. thanx my dear, nur syahirah bt mohd saufee. rindu ampa sangat2!

p/s : pasal topup daripada anonymous tu, akan sy buat sesuatu atas nasihat seseorang. terima kasih abg muhd atas nasihat kamu utk meleraikan kekusutan di kepala ni. :)

_ E N D _

No comments:

Post a Comment