:: Syukran Kathir! ^^ ::

Sunday, April 10, 2011

+ makhluk kecik bernama hamster +

assalamualaikum..

pagi tadi bangun nak sediakan sarapan pagi..tengah2 khusyuk bancuh air kan, tetiba terasa ada something bergerak di kaki.. lihat2 pandang2 ,

" waaaaaaaaaaaaaaaaa, hamster terlepasssssss! " sy pengsan sekejap ~hiperbola~

namun tiada apa yang mampu sy lakukan kerana ketika tu tengah menggoreng..tak boleh tinggal..tidak mengapalah..sy mengambil keputusan untk membiarkan makhluk kecik itu bersiar-siar mencuci mata.. ~baik kan sy? :P ~

done with membancuh air, nak bawa p meja makan tetiba terasa ada sesuatu berjalan di hadapan..tengok2 lihat2 makhluk kecik itu lagi lah..duduk baik punya dok jalan terkedek2 di hadapan sy..ketika tu sy memegang teko berisi minuman yang panas..boleh bayangkan tak seorang yang membawa minuman panas melihat sesuatu yang mengejutkan? boleh tertumpah kan minuman tu..uisssh, bahaya2..reaksi sy?

" aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hamster!!!! "

jangan risau, genggaman sy yang sedang memegang teko itu masih kuat..tidak sempat untuk ditumpahkan..sudah semestinya sy tidak terkejut melihat makhluk itu jalan terkedek2 di hadapan sy ..cuma, nak terkeluar jantung masih boleh diterima..letak teko, teros angkat hamster yang handsome itu masuk ke sangkarnya semula..

pandang2 tengok2 penutupnya terbuka? aduh, macamana boleh terbuka? apabila di flash back balik, rupa2nya sy lah puncanya..tutup tak rapat..hamster yang bernama Che Lat itu sondol2 sampailah terjatuh penutup tu..ouh, salah sy rupanya..terpekik2 kat dapur rupanya salah sy..hahaha..

ada 8 ekor hamster di rumah sy..3 che jantan dan selebihnya betina..ini adalah aksi2 mereka yang tidak dapat dilakonkan dan dipersembahkan ke layar perak..di blog pun jadilah ye hamster2 sekalian? kan2?? ~ sambil menggunakan bahasa hamster~

::aksi tidur::

- tertonggeng terbalik dalam bekas makanan ~

- kuak lentang -

- terowong kaler campur -

- duduk berdiri setengah -

:: aksi makan ::

- pipi menggelebeh -

- alamak, tak muatlah nak boh makanan kat pipi! -



:: aksi tak tahan kecomelan ::


- ni generasi cucu..3 beradik..hasil perhubungan datuk dan anak..sumbang mahram kan? :P -

- ergh, otot saya! nampak tak ! nampak tak ! -

- wink wink -

haa, inilah antara aksi2 yang telah membuatkan sy terhibur setiap hari..dulu tak berani pegang pun..sekarang dah berani setelah beberapa kali pengsan melihat adik2 sy bermain dengan mereka-mereka ini..

hamster jantan dan betina diasingkan..kalau tak?? haa, korang tahulah jawapannya sendiri..kang tak muat 3 sangkar pun tiap2 hari dok reproduce jek..ish3..

p/s : seronok bela tapi nak mandikan mereka-mereka dan mmbersihkan sangkar2 mereka itu adalah amat penat~

_ E N D _

3 comments:

  1. Dah boleh komen pon! COMEL2 la hamster hang! Bagi aku satu...dia x geget ka weyh? Takot ler.. :e

    ReplyDelete
  2. hg tol nak? siyes? satu hamster rm 10..tp klau hg nk free pon xpe..keh3..stakat ni ak dok maen ngan depa xpena ggit lg..

    ReplyDelete