:: Syukran Kathir! ^^ ::

Friday, January 22, 2010

+ sedar +

assalamualaikum...
'Allah xkan bosan dgn doa dan rintihan hambaNya..tp ssetengah hambaNya yg bodoh n menganggap Allah xbleh buat ape yg die mnta je akan bosan..yakinlah pada Allah..
sbgai sorg insan yg bergelar "hamba" ,inilah keje die,mnta ampun n taubat n menrima ujian dr Allah..stiap org yg brgelar "hamba" xkan lpas dr ujian Allah,btol x?cume kte sbagai hamba xpndai nk hadapi ujian itu dsbabkan klemahan iman kte..
n mnusia xlari dr mlakukan ksilapan..cbe brsihkan dri dgn istighfar,tahajud sume..
yg ktorkan hati kte bkn org len,tp dri kte snrik..biar smpai bdn lenguh,sakit brdrh skalipon,jika dgunakan utk mnjalankan tugas sbagai hamba,x sia2 malah amat brhrga d cc Allah'
byk perkara yg telah aku lalui..menyedarkan aku betapa besarnya kuasa Allah itu..
ssungguhnya aku hanyalah hambaMu yg lemah dan hina d cc mu ya Allah..betapa aku tidak menyedari segala nikmat yg telah Kau berikan kpdku..aku buta..ssungguhnya aku telah buta utk menyedari betapa byknya nikmat yg telah Kau berikan kepadaku..
aku telah menyalahgunakannya..kebanyaknnya duniawi smata2..akhirat ku tggalkan d belakang dan mletakkan dunia d hdpn..hinanya driku ya Allah~~='(
astaghfirullahal'azim..bsrnya dosaku ya Allah..kerdil sungguh diriku d cc Mu ya Allah..
setelah ape yg berlaku menyedarkan aku akn kekuasaan dan keagunganMu ya Allah...Kau Maha Pengasih dan Penyayang..walau slpas ape yg berlaku Kau tetap brade d cc ku ya Allah..
hindarkan aku dr syaitan la'natullah yg sntiasa brusaha mmperdayakan anak nabi Adam..
berikanlah aku peluang.....berikanlah aku petunjuk......prmudahkanlah urusanku...aku bertaubat ya Allah......aku bertaubat dgn spenuh jiwa dan setulus hatiku..
Kau Maha segala-galanya........

1 comment: