:: Syukran Kathir! ^^ ::

Thursday, December 23, 2010

+ mengejut! +


assalamualaikum..

petang yg sejuk walaupun cuaca di luar bilik yg agak baik dan cerah..nanti bila musim 'berbahang + berkuap' tiba, bising panas pulak kan?
itulah manusia..tak pernah puas dengan apa yg ada..astaghfirullah~

ke'busy'an masih melanda diri tak pernah surut lagi walaupun sikit..ni saja tetiba rasa nak menaip + berceloteh + membuang tebiat sebentar kat sini..^^

antara perkara yang paling tak boley lupa ialah :

EXAM MENGEJUT
= ye, kita sebagai pelajar haruslah sentiasa bersedia ye dop? tapi bagi pelajar 'cemerlang bijak genius' macam sy ni, perkara ini adalah agak tak boleh diterime..huk3..jadi untuk subjek dakwah..ustaz mlangkah dengan penuh gayanya masuk ke dalam kuliah dan tetiba teros cakap ada midterm harini..waaaaaaa! pelajar2 subjek dakwah di dalam kuliah tu agak tercengang terbeliak mata walaupun tidaklah sehingga mengeluarkan bebola mata masing2 dek krana terkejut yg mungkin over..kbetulan malamnya ada exam hadis gak..jadi sy hanya menumpukan sepenuh perhatian pada pelajaran hadis dan buku dakwah sedikit pon sy tidak sentuh apatah lagi membacanya..time jawab exam tu, linangan airmata mengiringi sy..kenapa menangis? sy salahkan ustaz kerana tak bagitahu awal2 ? mungkin ada sedikit kot..its my fault actually..dahla takdapat jawab dengan baik~sungguh!~ sob3..pengajaran yg sy dapat = jangan study semata2 hanya kerana nak exam..setuju tak?

" dari pemerhatian sy,exam yg antum jawab agak takmemberangsangkan.seperti budak darjah satu jawab exam.." antara celoteh2 daripada seorang murabbi kepada mad'unya..

" jadi, sy rasa nak jalankan lagi satu exam dakwah minggu depan.."

" NAKKKKK!!! " pelajar2 subjek dakwah mnjawab dengan penuh semangat walaupun digertak dengan paper yg seterusnya akan lebih susah drpd yg sebelumnya! sy tak kisah! asalkan sy masih sempat berusaha bersedia.bukan hanya masuk kuliah jawab exam dengan idea jawapan yg kabur2 kelabu asap..alhamdulillah!syukran ya ustaz!! :)

macamana dengan exam hadis malam tu plak? alhamdulillah, boleh menjawabnya dengan yakin..dapat keputusan dah pon..insyaAllah, 4flat utk subjek ni akan ku genggam erat2!

_ E N D _

No comments:

Post a Comment