:: Syukran Kathir! ^^ ::

Saturday, November 21, 2009

+ coret coretan +

assalamualaikum...

"Nasihatku buatmu

Jika kau belum berkahwin,kejarlah Allah swt sebelum mengejar cinta lelaki..Tanpa redha Allah swt,andai dirinya kau miliki sekalipun, kau pasti takkan bahagia. Percayalah. Sia-sia segala usaha yang kau curahkan atas dasar maksiat. Ianya hanya meluputkan berkat daripada hidupmu.

Kerana asyik bercinta, mungkin juga jodohmu jadi lambat kerana kebanyakan lelaki hanya ingin mengambil kesempatan berseronok dengan gadis yang mudah menyerah. Habis madu sepah dibuang. Jika ingin mencari isteri pula, biasanya mereka akan mencari gadis yang terpelihara dan terjaga.

Jika kau seorang isteri, hargailah suamimu walau bagaimanapun keadaannya. Cukuplah dengan apa yang dia mampu berikan dan jangan sekali-kali meminta apa yang di luar kemampuannya. Hatta, walaupun mereka mampu memberikan segalanya padamu, jangan sekali-kali menunjukkan peribadimu yang cinta dunia kepadanya. Ia takkan membahagiakan.

Jika kau seorang suami, tiada resipi paling berkesan untuk bahagia melainkan kau mendekati ajaran agama dan memimpin seisi rumahmu ke arahnya. Moga cintamu berkekalan hingga ke syurga. "

madah ini ku coretkan sekadar ingin brkongsi dari buku yg brjudul "Pemilik Cintaku Setelah Allah & Rasul"..oleh fatimah syarha mohd noordin..subhanallah..bgitu terkesan hatiku stelah mmbacany...d hadiahkan oleh slh sorg shbatku..pmberian drpdnya begitu brmakna n mndalam buatku...terharu sgguh...carany bgitu halus n mresap shingga sanubariku..adakah prasaan ini dpt brtahan??

gerak...gerak....gerak.....aku rndu...................................rndu akan NYA.....

"biarlah kefahaman itu menimbulkan kesedaran dan membuahkan keyakinan..jgn dipaksa dirimu,namun jgnlah putus asa untuk trus berDOA"
-ini adalh sdikit coretan yg smpat diselitkan dlm pmberian drpd shabtku itu u ku.....jazakillahu khairan kathira ya sodiqoti...................='(

No comments:

Post a Comment