:: Syukran Kathir! ^^ ::

Monday, July 27, 2009

+ keTiDakKeTahuaN +

assalamualaikum...

rini nk cte sal de akhbar ni,tlis psal yasmin ahmad..1st ak bc ..xfhm gak..ak pggil nbilah kot2 ak slap bc..sm gak dy..then mama pon sm..mama tny kat abah sbnarny..tp abah diam jek smbil trsnyum...antra dialog mama n ak ..

"yasmin ahmad 2 sp sbnrnya?zulkifli ahmad plak sp?mama tringat dlu zaman2 mama dlu..maklang minat sgt dgn zulkifli ahmad ..xkan yasmin tu zulkifli tu kot?siap tyme skolah jd striker bola sepak lg........"
"tu la..lam paper tu zulkifli ahmad n yasmin ahmad mcm org yg sama..kakak (my pggilan dlm family) pon plik..pas2
skolah st david g..2 kan skolah lelaki..mn ley pmpuan skolah c2......."

lastly xde sp pon dpt jwb persoalan ktorg..hehe..abah pon nek ats tros xckp pa2..then ak trjmpa plak artikel kat bwh ni.....


Belumpun lama Yasmin Ahmad disemadikan bak kata orang tua-tua ‘kubur masih merah’, tapi Kosmo! telah menggemparkan Malaysia apabila dengan beraninya menerbitkan sebuah artikel pendedahan siapakah Yasmin Ahmad tatkala hayatnya dengan tajuk yang penuh kontroversi. Berikut adalah keratan akhbar tersebut:



Dengan penerbitan artikel daripada Kosmo! ini, ramai pihak yang berasa tidak puas hati serta berang dan salah seorang daripadanya ialah anak mantan perdana menteri Malaysia yang ke-4 iaitu Marina sehingga beliau menggesa pembaca membantah pemberitaan itu dan memulaukannya. Marina dipetik berkata:

“Malangnya terdapat makhluk hina yang dipanggil Kosmo! yang mengaibkan nama baiknya (Yasmin).

“Remuk perasaan keluarganya,” kata Marina.

“Yasmin belum lama disemadikan dan Kosmo! telah mula menerbitkan bermacam-macam sampah mengenainya.

“Bukannya menghormati seseorang yang percaya pada apa yang boleh dicapai oleh Malaysia dan rakyatnya, Kosmo! sebaliknya memilih mencemarkan reputasinya.

“Apakah tidak ada rasa hormat di kalangan editor dan pemberita di sana?”

“Beginikah caranya kita mengenang mereka yang pernah memberi sumbangannya kepada negara?

“Apakah ini maksudnya Satu Malaysia?” kata Marina di blognya RantingsbyMM hari ini.

Mungkin artikel yang diterbitkan oleh akhbar tabloid itu adalah bagi mengangkat nama Allahyarhamah Yasmin Ahmad tatkala mengimbau perjalanan hidupnya sebelum menjadi seorang yang sangat berjaya. Tapi jika dilihat dari satu sudut lain, artikel tersebut terlalu ‘extrem’ untuk diterbitkan sebagai bacaan umum kerana pastinya banyak pihak yang terasa hati ditambah lagi Allahyarham baru sahaja pergi untuk selamanya


pa2pon,stiap dari kita akn pasti de cc hitam dlm hidup. Punca mengapa ‘hitam’ dlm khidupan silam sseorang mnusia ni hny diri mnusia e2 sendiri yg mgetahui dan tentuny Allah Taala yg Maha Berkuasa. Biarlh iany mnjd budi bicara dan prhitungan antara Allah dan diri mnusia e2 sendiri.al-fatihah u Allahyarhamah yasmin ahmad.......

2 comments:

  1. kakak!kakak!...kat pic kklah tu ptutnye 2ND la bkn RD...pe arr...lawak2

    ReplyDelete
  2. ops,ptotla plik smacam..maaf2..ksilpn tknikal..=P

    ReplyDelete